symetryczne obiekty

1 tydzień 5 dni temu #2664 przez agnieszka.w
symetryczne obiekty was created by agnieszka.w
Chciałabym robić szablony do szycia prostych ozdób. Nie bardzo wiedziałam jak się za to zabrać, ale podglądając przykładowe szablony wykminiłam, że są to wektory (powiększały się bez straty jakości) - mam nadzieję, że dobrze myślę. Obejrzałam cały poradnik na yt i wydaje mi się, że inkscape będzie do tego odpowiedni. Szablony częściowo muszą być symetryczne - jak w załączniku. Zastanawiam się czy dobrze robię - najpierw robię np. lewą krzywą - powielam ją - odbijam w poziomie - 
i mam już prawą część szablonu. Czy tak to się robi? Czy może jest na to jakiś inny, odpowiedniejszy  sposób? W zasadzie nie potrzebuję wypełniać obiektów kolorem, ale przy próbie zamalowania takiego obiektu po środku powstaje trójkątne wycięcie bez koloru, chyba  coś robię źle... 
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 tydzień 5 dni temu #2665 przez DominusX
Replied by DominusX on topic symetryczne obiekty

Chciałabym robić szablony do szycia prostych ozdób. Nie bardzo wiedziałam jak się za to zabrać, ale podglądając przykładowe szablony wykminiłam, że są to wektory (powiększały się bez straty jakości) - mam nadzieję, że dobrze myślę.


Powiększanie bez straty jakości to bodaj najważniejsza cecha grafiki wektorowej, aczkolwiek nie jest to wyznacznik. Jeśli masz obrazek bardzo wysokiej rozdzielczości, to do pewnego momentu też nie zauważysz, że powiększenie zaczyna być rozpikselizowane. Najłatwiej poznać po rozszerzeniu, choć na przykład taki PDF może być zarówno wektorowy jak i rastrowy. Dlatego praktycznie to chyba najłatwiej wrzucić plik do Inkscape i sprawdzić, czy w trybie edycji są węzły, które można edytować.

Obejrzałam cały poradnik na yt i wydaje mi się, że inkscape będzie do tego odpowiedni.



Do szablonów jak najbardziej. Ogólnie wektory będą bardzo dobre do tego i są wykorzystywane "w branży", choćby z uwagi na maszyny wycinające z wykrojników.

Szablony częściowo muszą być symetryczne - jak w załączniku.


To na pewno ten plik co trzeba? Bo widzę tylko malutki wycinek.

Zastanawiam się czy dobrze robię - najpierw robię np. lewą krzywą - powielam ją - odbijam w poziomie - 
i mam już prawą część szablonu. Czy tak to się robi? Czy może jest na to jakiś inny, odpowiedniejszy  sposób?


Jeszcze do niedawna w Inkscape trzeba się było tak urabiać, na szczęście począwszy od wersji 1.0 jest do tego bardzo przyjemne narzędzie.

Utwórz sobie jakąś krzywą, dowolny kształt, a następnie użyj Ścieżka > Edytor efektów ścieżki > Symetria lustrzana. Nie znam tego narzędzia za dobrze, niemniej szybki test pokazuje, że działą to bardzo sprawnie.

W zasadzie nie potrzebuję wypełniać obiektów kolorem, ale przy próbie zamalowania takiego obiektu po środku powstaje trójkątne wycięcie bez koloru, chyba  coś robię źle...


Musiałbym zobaczyć o co dokładnie chodzi. Nie wiem jakie dokładnie czynności wykonujesz, więc ciężko mi się do tego odnieść.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 tydzień 4 dni temu #2666 przez agnieszka.w
Replied by agnieszka.w on topic symetryczne obiekty
Działa :))) i znika problem trójkącika ;) A pomyśleć, że byłam tak blisko celu przy poradniku "deformacja obwiedni", trzeba było zjechać kawałek niżej.
Dziękuję za odpowiedź i całą serię na yt, chciałam się nauczyć robić szablony, ale chyba na tym się nie skończy, dzięki filmom wektory nie są już aż taką czarną magią jak kiedyś :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 tydzień 4 dni temu #2667 przez DominusX
Replied by DominusX on topic symetryczne obiekty
O to chodzi w tych filmach ;)

Inkscape potrafi bardzo dużo, pod warunkiem, że użytkownik wie jak wykorzystać to narzędzie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

1 tydzień 4 dni temu #2668 przez mPuQ
Replied by mPuQ on topic symetryczne obiekty
Sprawdź sobie program Valentina , to taki Inkscape dla krawców.
Nie znam się na krawiectwie ale wygląda, że ma dużo przydatnych funkcji.

mPuQ

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.112 s.