Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie

9 lata 1 miesiąc temu #830 przez Dorkass


Jak uzyskać powyższy efekt bez stosowania wektoryzacji bitmapy? Sam prosty połysk można łatwo utworzyć np. za pomocą efektu zszywania ścieżek podrzędnych: i.minus.com/i0izgcKGYThWV.png , ale jak nałożyć go na walec? Efekty zagięcia, desenia wzdłuż ścieżki czy deformacji obwiedni się nie sprawdzają. Są dobre, jeśli ktoś chce dodać połysk na płytę winylową, ale w przypadku walca niestety już nie. Istnieje na to jakiś sposób?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

9 lata 1 miesiąc temu #837 przez DominusX
Replied by DominusX on topic Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie
To jest amelinum, tego nie pomalujesz. Innymi słowy - tego nie da się zrobić. A na pewno nie w prosty sposób. Jedyne co widzę jako opcję to męczarnia z dodawaniem poszczególnych kręgów. Do zrobienia czegoś takiego potrzebne jest solidne przekalkulowanie takiej powierzchni. Nie wiem jak inne programy wektorowe, ale o ile nie mają dedykowanej funkcji to będzie ciężko, bo tutaj nie tylko perspektywa, ale także wygięcie płaszczyzny wchodzi w grę. Marcin robił coś takiego, że miał program który mu 3D ładnie zamieniał na SVG, ale nie wiem, czy ma taką funkcję. Poczekamy i zobaczymy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

9 lata 1 miesiąc temu #838 przez Dorkass
Replied by Dorkass on topic Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie
Z dodaniem półokręgów nie ma problemu, wystarczy zastosować interpolację. Gorzej, że większość z tych półokręgów trzeba by odpowiednio skrócić, każdy o inną długość i to właśnie byłoby zbyt uciążliwe.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

9 lata 1 miesiąc temu #839 przez mPuQ
A efekt końcowy musi być wektorem?

Dominik mówisz o Freestyle Render z eksportem do SVG w Blenderze?

mPuQ

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

9 lata 1 miesiąc temu - 9 lata 1 miesiąc temu #840 przez Dorkass
Replied by Dorkass on topic Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie
No właśnie musi być wektorem, ale jak nie ma innego sposobu, to wystarczy wektoryzacja bitmapy. Mam wrażenie, że ta funkcja ostatnio bardzo się poprawiła i daje naprawdę niezłe wyniki :)
Jestem po prostu dociekliwa i musiałam sprawdzić, czy na pewno nie ma na to sposobu. Zawsze by to jednak wyglądało nieco schludniej niż po wektoryzacji. Chyba w AI jest coś takiego, jak nakładanie wzoru na obiekt 3D, no ale w Inku takich obiektów nie ma...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

9 lata 1 miesiąc temu #841 przez mPuQ
Ta funkcja jest tak samo dobra od kilkunastu lat! To jest coś co mnie przekonało do Inka wiele lat temu. W porównaniu z trasowaniem w Corelu to było mistrzostwo świata.

Ja do przygotowania do trasowania w inku używam IrfanView. Weź ten obrazek powiększ 2x lub więcej w zależności od potrzeb. Usuń kolory (ja zmniejszam głębię kolorów do 2!), podciągnij kontrast, gammę, wyostrz i wklej do inka. Im większa rozdzielczość pliku z bitmapą tym lepsze są efekty trasowania. Kompresja plików JPG tworzy uszkodzenia które będą miały wpływ na trasowanie.

---

mPuQ
Za tę wiadomość podziękował(a): Dorkass

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.401 s.