- Start
 - Forum
 - Forum inkscape-tutorial
 - Potrzebuję pomocy
 - Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie
 
Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie
- Dorkass
 - Autor
 - Wylogowany
 - Platinum Member
 - 
				
			 
		Mniej
		Więcej
		
			
	
		- Posty: 470
 - Otrzymane podziękowania: 36
 
			
	
						10 lata 1 miesiąc temu				#830
		przez Dorkass
	
	
		
			
				
Jak uzyskać powyższy efekt bez stosowania wektoryzacji bitmapy? Sam prosty połysk można łatwo utworzyć np. za pomocą efektu zszywania ścieżek podrzędnych: i.minus.com/i0izgcKGYThWV.png , ale jak nałożyć go na walec? Efekty zagięcia, desenia wzdłuż ścieżki czy deformacji obwiedni się nie sprawdzają. Są dobre, jeśli ktoś chce dodać połysk na płytę winylową, ale w przypadku walca niestety już nie. Istnieje na to jakiś sposób?
		
			
			
			 		
													
	
				Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie was created by Dorkass			
			Jak uzyskać powyższy efekt bez stosowania wektoryzacji bitmapy? Sam prosty połysk można łatwo utworzyć np. za pomocą efektu zszywania ścieżek podrzędnych: i.minus.com/i0izgcKGYThWV.png , ale jak nałożyć go na walec? Efekty zagięcia, desenia wzdłuż ścieżki czy deformacji obwiedni się nie sprawdzają. Są dobre, jeśli ktoś chce dodać połysk na płytę winylową, ale w przypadku walca niestety już nie. Istnieje na to jakiś sposób?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- DominusX
 - 
				
											 - Wylogowany
 - Moderator
 - 
				
			 - Dominik z inkscape-tutorial.pl
 
		Mniej
		Więcej
		
			
	
		- Posty: 536
 - Otrzymane podziękowania: 66
 
			
	
						10 lata 1 miesiąc temu				#837
		przez DominusX
	
	
		
			
			
			
			 		
													
	
				Replied by DominusX on topic Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie			
			
				To jest amelinum, tego nie pomalujesz. Innymi słowy - tego nie da się zrobić. A na pewno nie w prosty sposób. Jedyne co widzę jako opcję to męczarnia z dodawaniem poszczególnych kręgów. Do zrobienia czegoś takiego potrzebne jest solidne przekalkulowanie takiej powierzchni. Nie wiem jak inne programy wektorowe, ale o ile nie mają dedykowanej funkcji to będzie ciężko, bo tutaj nie tylko perspektywa, ale także wygięcie płaszczyzny wchodzi w grę. Marcin robił coś takiego, że miał program który mu 3D ładnie zamieniał na SVG, ale nie wiem, czy ma taką funkcję. Poczekamy i zobaczymy.			
		Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Dorkass
 - Autor
 - Wylogowany
 - Platinum Member
 - 
				
			 
		Mniej
		Więcej
		
			
	
		- Posty: 470
 - Otrzymane podziękowania: 36
 
			
	
						10 lata 1 miesiąc temu				#838
		przez Dorkass
	
	
		
			
			
			
			 		
													
	
				Replied by Dorkass on topic Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie			
			
				Z dodaniem półokręgów nie ma problemu, wystarczy zastosować interpolację. Gorzej, że większość z tych półokręgów trzeba by odpowiednio skrócić, każdy o inną długość i to właśnie byłoby zbyt uciążliwe.			
		Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- mPuQ
 - 
				
											 - Wylogowany
 - Moderator
 - 
				
			 - Nie jestem profesjonalistą, jestem entuzjastą!
 
			
	
						10 lata 1 miesiąc temu				#839
		przez mPuQ
	
	
		
			
					
				
mPuQ
			
			
			 		
													
	
				Replied by mPuQ on topic Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie			
			
				A efekt końcowy musi być wektorem?
Dominik mówisz o Freestyle Render z eksportem do SVG w Blenderze?
		Dominik mówisz o Freestyle Render z eksportem do SVG w Blenderze?
mPuQ
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Dorkass
 - Autor
 - Wylogowany
 - Platinum Member
 - 
				
			 
		Mniej
		Więcej
		
			
	
		- Posty: 470
 - Otrzymane podziękowania: 36
 
			
	
						10 lata 1 miesiąc temu		 -  10 lata 1 miesiąc temu		#840
		przez Dorkass
	
	
		
			
			
	
			 		
													
	
				Replied by Dorkass on topic Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie			
			
				No właśnie musi być wektorem, ale jak nie ma innego sposobu, to wystarczy wektoryzacja bitmapy. Mam wrażenie, że ta funkcja ostatnio bardzo się poprawiła i daje naprawdę niezłe wyniki 
Jestem po prostu dociekliwa i musiałam sprawdzić, czy na pewno nie ma na to sposobu. Zawsze by to jednak wyglądało nieco schludniej niż po wektoryzacji. Chyba w AI jest coś takiego, jak nakładanie wzoru na obiekt 3D, no ale w Inku takich obiektów nie ma...
		Jestem po prostu dociekliwa i musiałam sprawdzić, czy na pewno nie ma na to sposobu. Zawsze by to jednak wyglądało nieco schludniej niż po wektoryzacji. Chyba w AI jest coś takiego, jak nakładanie wzoru na obiekt 3D, no ale w Inku takich obiektów nie ma...
		Ostatnia10 lata 1 miesiąc temu  edycja: Dorkass od.			
			Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- mPuQ
 - 
				
											 - Wylogowany
 - Moderator
 - 
				
			 - Nie jestem profesjonalistą, jestem entuzjastą!
 
			
	
						10 lata 1 miesiąc temu				#841
		przez mPuQ
	
	
		
			
					
				
mPuQ
			
	
			 		
													
	
				Replied by mPuQ on topic Re:Połysk na czarnobiałym walcu w perspektywie			
			
				Ta funkcja jest tak samo dobra od kilkunastu lat! To jest coś co mnie przekonało do Inka wiele lat temu. W porównaniu z trasowaniem w Corelu to było mistrzostwo świata.
Ja do przygotowania do trasowania w inku używam IrfanView. Weź ten obrazek powiększ 2x lub więcej w zależności od potrzeb. Usuń kolory (ja zmniejszam głębię kolorów do 2!), podciągnij kontrast, gammę, wyostrz i wklej do inka. Im większa rozdzielczość pliku z bitmapą tym lepsze są efekty trasowania. Kompresja plików JPG tworzy uszkodzenia które będą miały wpływ na trasowanie.
---
		Ja do przygotowania do trasowania w inku używam IrfanView. Weź ten obrazek powiększ 2x lub więcej w zależności od potrzeb. Usuń kolory (ja zmniejszam głębię kolorów do 2!), podciągnij kontrast, gammę, wyostrz i wklej do inka. Im większa rozdzielczość pliku z bitmapą tym lepsze są efekty trasowania. Kompresja plików JPG tworzy uszkodzenia które będą miały wpływ na trasowanie.
---
mPuQ
		Za tę wiadomość podziękował(a): Dorkass 	
			Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
		Czas generowania strony:  0.108 s.