Problem z uzyskaniem dokładnych wymiarów

10 lata 6 miesiąc temu #400 przez Dorkass
Robię sobie np. przycisk do interfejsu jakiejś tam aplikacji i potrzebuję, aby miał wymiary dokładnie 130 x 130 px. Wpisuję te 130 px i po kliknięciu ENTER zmienia mi się np. na 131,075 px. Więc znów wpisuję 130 i teraz zmienia się na 129,749 px i tak w kółko, aż dopiero za jakimś piątym razem udaje mi się wreszcie uzyskać te równe 130 px (a i to nie zawsze). O co tutaj chodzi? dlaczego się tak dzieje? Dotyczy to konkretnie okrągłych i owalnych przycisków z poświatą. Jedyne, co wymyśliłam, to dać pod spód przezroczysty prostokąt. Jest jakiś inny sposób na ten problem?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 6 miesiąc temu #401 przez DominusX
Replied by DominusX on topic Problem z uzyskaniem dokładnych wymiarów

Dorkass napisał: Robię sobie np. przycisk do interfejsu jakiejś tam aplikacji i potrzebuję, aby miał wymiary dokładnie 130 x 130 px. Wpisuję te 130 px i po kliknięciu ENTER zmienia mi się np. na 131,075 px. Więc znów wpisuję 130 i teraz zmienia się na 129,749 px i tak w kółko, aż dopiero za jakimś piątym razem udaje mi się wreszcie uzyskać te równe 130 px (a i to nie zawsze). O co tutaj chodzi? dlaczego się tak dzieje? Dotyczy to konkretnie okrągłych i owalnych przycisków z poświatą. Jedyne, co wymyśliłam, to dać pod spód przezroczysty prostokąt. Jest jakiś inny sposób na ten problem?


Czołem!

Tropów jest kilka. Pierwszy i najbardziej oczywisty który przychodzi mi do głowy to wymiar podawany wraz z konturem. Zwykle Inkscape do wymiaru dopisuje właśnie grubość konturu. Ustaw kontur na 0px i wtedy spróbuj zmienić wymiary.

Napisz także co masz na myśli przez poświatę.

Dodatkowo polecam użycie siatki która potrafi bardzo szybko temat załatwić bez konieczności wpisywania wymiarów w ogóle.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 6 miesiąc temu - 10 lata 6 miesiąc temu #402 przez Dorkass
Replied by Dorkass on topic Problem z uzyskaniem dokładnych wymiarów
Chodzi mi o obiekt z rozmyciem. Nawet pojedyńczy, eliptyczny obiekt bez konturu zachowuje się w ten sposób, kiedy zostanie lekko rozmyty. I nawet jak ustawię go równo z siatką, to nic nie zmienia:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 6 miesiąc temu - 9 lata 11 miesiąc temu #403 przez DominusX
Replied by DominusX on topic Problem z uzyskaniem dokładnych wymiarów

Dorkass napisał: Chodzi mi o obiekt z rozmyciem. Nawet pojedyńczy, eliptyczny obiekt bez konturu zachowuje się w ten sposób, kiedy zostanie lekko rozmyty. I nawet jak ustawię go równo z siatką, to nic nie zmienia:
dl.dropboxusercontent.com/u/27473063/16.05.2014/zrzut02267.png


Sorry, ale to jest amelinum i tego nie pomalujesz ;) Wybacz suchar, ale pasował i w gruncie rzeczy zawiera sedno. Nie masz nad tym pełnej kontroli i mieć nie będziesz. Zgaduję że nawet zmieniając zooma Inkscape pokazuje Ci inne wymiary. Niestety renderer filtrów (ten który odpowiada za wyświetlanie filtrów, w tym także rozmycie) pozostawia naprawdę sporo do życzenia.

Jedyne co jestem w stanie zaproponować jako alternatywę (a przy okazji znaczne przyspieszenie pracy programu z jednoczesnym zachowaniem podobnego efektu) jest sprytne wykorzystanie gradientu, tak jak na dołączonym przykładzie.

Załączniki:
Za tę wiadomość podziękował(a): Dorkass

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 6 miesiąc temu #404 przez Dorkass
Replied by Dorkass on topic Problem z uzyskaniem dokładnych wymiarów
O, na to nie wpadłam, a powinnam. Aż mi głupio :P Chociaż pewnie jest to nieco mniej wygodne, ale chyba załatwia sprawę. Dzięki :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 6 miesiąc temu #406 przez DominusX
Replied by DominusX on topic Problem z uzyskaniem dokładnych wymiarów

Dorkass napisał: O, na to nie wpadłam, a powinnam. Aż mi głupio :P Chociaż pewnie jest to nieco mniej wygodne, ale chyba załatwia sprawę. Dzięki :)


Sprawdź jak to wygląda w 0.91pre1. Może lepiej.
Za tę wiadomość podziękował(a): Dorkass

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.300 s.