Kontur że zdjęcia do obrazu malowanego po numerach

10 miesiąc 3 tygodni temu #2730 przez Slawek
Jak że zdjęcia zrobić obrys każdego koloru aby powstał szkic do obrazu malowanego po numerach. Z pokazanego zdjęcia chcę zrobić kontur tak aby dla każdego koloru i odcienia był obrys.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 3 tygodni temu #2731 przez DominusX
Cześć,

da się to zrobić prosto i szybko, ale trzeba pamiętać, że narzędzie którego tutaj użyjemy wymaga nieco wprawy. 

Najlepiej posłużyć się "Wektoryzacją bitmapy". Jest to dość marne tłumaczenie angielskiego "Trace bitmap" tłumaczone czasem jako "Trasowanie". 
Proces polega na podzieleniu obrazka na poziomy kolorów (lub jasności) i zamiany każdego z nich w wektorowy kształt. 
W ten sposób przetworzona grafika da nam tyle kształtów ile mamy odcieni. 

Teraz cały wic polega na tym, żeby tak dobrać parametry, aby finalnie namalowany po numerach obrazek był odpowiedni. Ja zrobiłem to na szybko, więc to jak wyszło może odbiegać od tego czego oczekiwałeś.
I tutaj wchodzi Twoja rola. Będziesz potrzebował się trochę tym narzędziem pobawić, zanim osiągniesz efekt na którym Ci dokładnie zależy.

Można to też zrobić ręcznie, ale to już są bardziej godziny niż minuty pracy. 

Nie wiem jaki jest Twój poziom znajomości Inkscape, więc wstępnie dodam tylko, że aby zostawić kolorowym plamom tylko obrysy bez wypełnień, potrzebujesz dodać im kontur i usunąć wypełnienie. 
Robi się to w widoku Obiekt > Wypełnienie i kontur. 

Jeśli potrzebujesz dalszych wyjaśnień, to daj znać. 

Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 3 tygodni temu #2732 przez Slawek
Dziękuję, poradziłem sobie z wektoryzacją ale że jestem dopiero początkujący w Inkscape to poproszę o pomoc co dalej znalazłem Obiekt > Wypełnienie i kontur i coś tam próbowałem zrobić ale nie wyszło, poproszę wersję "dla blondynki" :)

Świetna porada o takie coś mi właśnie chodziło. Dziękuję

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 3 tygodni temu #2734 przez DominusX
Nie ma problemu!

To bardzo proste. Kiedy zrobisz wektoryzację bitmapy, na Twoim obrazku, na wierzchu, pojawia się drugi obrazek - właśnie ten wektorowy.
Można go wtedy złapać i przeciągnąć np. obok. Potrzebujesz wtedy zrobić dwie rzeczy: usunąć wypełnienie i dodać kontur:
1. Zaznacz sobie ten nowo powstały obrazek, a potem wejdź na zakładkę "kontur" i dodaj jednolity kolor czarny. Zrobisz to tutaj

 

Chwilę by zajęło tłumaczenie co co tutaj znaczy. Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie, to wyszukaj po prostu co to jest HSL. Bez trudy powinieneś znaleźć.
W każdym razie ustaw to tak jak na obrazku i będzie czarny kontur. 

2. Następnie wejdź do zakładki Styl konturu i tam wybierz styl linii grubości np. 0,1 px. Powinno dobre wyglądać. 

3. Na koniec wejdź do zakładki wypełnienie i tam kliknij na X. W ten sposób pozbędziesz się wypełnienia.

 
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 3 tygodni temu #2735 przez Slawek
Ok działa Dziękuję bardzo.

W zasadzie załatwiłeś problem jaki miałem ale pozwolę sobie jeszcze zapytać czy masz może jakiś pomysł jak to jakoś szybko lub automatycznie ponumerować, bo jak wiesz w obrazach malowanych po num,erach każdy kolor ma swój numer to prze konwertowanie jakie mi pokazałeś działa super ale tera jak by ręcznie w każdy obrys wpisywać numer koloru to przy tej ilości udręka będzie.

Masz może jakiś pomysł jak to uprościć?

Druga kwestia, jak to zdjęcie do postaci malarskiej przekontwertowałem on linowym generatorem który jak widać zrobił dużo kolorów i odcieni.

Czy jest sposób albo narzędzie, program którym mogę to zrobić ale ograniczając paletę barw?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 3 tygodni temu #2736 przez DominusX
Odnośnie drugiego pytania - oczywiście. Jest nim wyżej widoczna wektoryzacja bitmapy. Na moim zrzucie ekranu jest cyfra 23. Jest to ilość kolorów, które Ci finalnie zostaną, ale możesz tam wklepać 8, 16, albo ile tam sobie chcesz. Miej tylko na względzie, że każdy jeden przebieg więcej coraz mocniej będzie obciążał Ci komputer, bo to coraz wyższe zagęszczenie punktów.

Odnośnie pierwszego pytania, to nie mam specjalnie pomysłu. Pewnie musiałbym to robić ręcznie. Jak rozumiem chodzi o to, aby każdy np. żółty miał cyfrę 1, każdy zielony 2 itp. Jest narzędzie, które potrafi numerować węzły, czyli stawiasz sobie linię łamaną i on Ci numeruje kolejno węzły. Można w ten sposób na przykład doskonale ogarnąć "połącz punkty", ale ja w tym wypadku pewnie zrobiłbym to ręcznie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.160 s.